Пришкільний оздоровчий табір Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки "Промінь"

Коли закінчується навчальний рік, для школярів починається весела і яскрава пора – канікули! Але провести всі сонячні дні вдома перед телевізором і комп’ютером – це залишитися без казкових емоцій, нових друзів, різноманітних розваг. Літо – найяскравіша, кольорова і багатозвучна пора року. Літо – це час, коли школярі мають можливість відпочити від шкільних клопотів, зміцнити своє здоров`я. У нього є багато звичних епітетів: дзвінке, радісне, веселе, дружне, трудове, цікаве. Так воно і є – щедре на відкриття, повне романтики. Ласкаве сонце, свіже повітря і навіть теплий літній дощик дарують усім нам добрий настрій, усмішки, а отже, – здоров’я! А ще – воно веселе і безтурботне. Для школи пришкільний табір достатньо наболіле питання. Організація його роботи й функціонування лягає на плечі адміністрації школи та вчителів переважно початкової ланки. Дуже важко розраховувати на творчу енергію та ентузіазм учителя по закінченню навчального року, коли нервова система виснажена й потребує відпочинку чи хоча б зміни виду діяльності. А для багатьох батьків із різних причин оздоровлення дитини у пришкільному таборі є єдино можливим. Далеко не кожна сім’я може відправити свою дитину на море або в дитячий санаторій. Навіть путівка в «некурортний» табір вимагає значних матеріальних витрат. Оздоровлення ж у пришкільному таборі, особливо завдяки підтримці місцевої влади та спонсорів, стає доступним кожній сім’ї, а для малозабезпечених і багатодітних сімей, дітей-сиріт – узагалі безкоштовним. Та як, попри всі «мінуси», зробити час перебування в таборі цікавою, корисною та яскравою частиною літніх канікул? Вихід тут один. Не можеш змінити обставини – зміни своє ставлення до них, перетвори «мінуси» на «плюси»! Замінити рутинну повсякденну роботу творчою, скрізь бачити позитив, не зводити оздоровлення учнів тільки до посиленого дворазового харчування, прогулянок на свіжому повітрі, не відкидати жодної цікавої та корисної пропозиції стосовно організації табору – ці завдання треба виконати, щоб дні табірної зміни не перетворились на змарнований час. Усе, що складає насолоду життя в пришкільному оздоровчому таборі Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки, є результатом чіткої, обдуманої роботи колективу вчителів, які вважають, що пришкільний табір – це місце, у якому проходить робота з організації змістовного дозвілля та виховання свідомих громадян незалежної України. Виховний процес з дітьми в таборі поєднує творчість, відпочинок, працю, спорт, які об’єднують тематичні дні: «День довкілля»,« «Гінес-шоу», «День спорту», «Відкриття зміни», «День індіанців», «День казки», «Кольоровий експрес», «День загадки», колективна творча справа «Джунглі кличуть» та інші.Коли запитуєш у дітей: “Як пройшов день?”, то у відповідь чуєш: “Чудово! А як нас смачно годували!”.

Беззаперечно, літні канікули – найцікавіша пора для дітей, час захоплюючих пригод і поїздок, нових знайомств та зустрічей. Наскільки цей відпочинок стане для них активним, пізнавальним, пам’ятним багато в чому залежить від дорослих – організаторів програм відпочинку, які чимало зусиль прикладають, щоб діти були щасливими. Отже, старт літу був даний. Попереду у дітей ще багато дивовижних подорожей, веселих стартів, занять за інтересами, ігор. Двері оздоровчих таборів відкриті для вихованців. Ласкаво просимо!

Лобас О.М., директор пришкільного табору «Промінь»




Відпочинок 2017


Літні канікули – найцікавіша пора для дітей, час захоплюючих пригод і поїздок, нових знайомств та зустрічей. Наскільки цей відпочинок стане для них активним, пізнавальним, пам’ятним, багато в чому залежить від дорослих – організаторів програм відпочинку.

За своє життя майже кожна дитина хоча б раз проводила канікули в літньому таборі. Життя в таборі дає дітям можливість розширити коло знайомих, знайти нових друзів, займатися цікавими справами

Наш табір називається «Промінь» невипадково. У таборі декілька загонів, і назви своїх загонів діти пов'язують із промінцями сонечка. Фантазія тільки схвалюється. Атрибутом таборян є блакитний галстук. Кожний загін має девіз, пісню та свою власну речівку. Стіннівка загону також не має якогось певного зразка, але завжди пов'язана з вибраною назвою.

Кожний загін розміщується в окремому класному приміщенні, переобладнаному під ігрову кімнату. Затишок і комфорт у цих приміщеннях - це окрема гордість вихованців, бо створюється безпосередньо за їх участю.

Діти з великим бажанням працюють над іміджем свого загону. Ця робота сприяє мобілізації та згуртуванню, усвідомленню, що ви - члени однієї команди, одного колективу.

Із першого дня в таборі розпочинається змагання між загонами. На ранковій лінійці оголошується план заходів на день, а на денній - підбивається підсумок, нагороджуються переможці конкурсів і змагань та оголошуються завдання на наступний день.

Виховна робота у пришкільному оздоровчому таборі «Промінь» базується на розвитку дитячої ініціативи, самодіяльності, колективної творчої справи й полягає у проведенні кожного дня змістовної, цікавої, активної справи. Звичайно, що реалізація завдань змісту роботи залежить від педагогічного колективу, його виховного потенціалу та майстерності. Успіх у роботі залежатиме від зацікавленості організаторів літнього відпочинку, їхньої енергії, наполегливості, любові до дітей, а також уміння пробудити ініціативу і самостійність своїх вихованців, організувати творчі колективні справи.

На чолі кожного загону у пришкільному оздоровчому таборі стоять два педагоги-вихователі, які забезпечують виконання дітьми розпорядку дня, організовують їх побут і спільно готують та проводять оздоровчі та виховні заходи згідно з режимом дня та планом виховної роботи табору.

План виховної роботи насичений різноманітними заходами та складається з урахуванням побажань дітей. Із цією метою наприкінці навчального року проводиться анкета серед учнів «Що ти очікуєш від пришкільного табору? Твої пропозиції». Досвід показав, що пришкільний табір діти хочуть бачити схожим на заміські табори. Перш за все дітей привертають змістовні культурно-масові заходи, яскраві дійства та особиста участь у всіх справах. Ураховуючи всі об'єктивні та суб'єктивні можливості, рівень розвитку й вихованості та реальні запити учнів, виховна робота у таборі «Промінь» має на меті комплексну реалізацію пріоритетних напрямів виховання, зокрема патріотичного, морального, естетичного, фізичного, екологічного, які тісно взаємопов'язані, доповнюють одне одного.

      

Робота в таборі розподіляється, як правило, на три розділи:

  • загально табірні виховні, культурно-спортивні, музичні та розважальні заходи;
  • робота з проведенням виховних та розважальних заходів у загонах;
  • відпочинок.
  • Згідно з виховним планом роботи табору складається план виховної роботи кожного загону, де враховуються загальнотабірні заходи й час, необхідний на підготовку до них.

    Виховна робота у пришкільному оздоровчому таборі «Промінь» формується в напрямах:

  • спортивно-оздоровчий,
  • художньо-естетичний,
  • морально-етичний,
  • національно-патріотичний,
  • краєзнавчо-екологічний
  • інтелектуальний, пізнавальний та ігровий.
  • Виховний процес з дітьми в таборі м поєднує відпочинок, працю, спорт з пізнавальною, естетичною, оздоровчою діяльністю. Що сприяє створенню у дітей хорошого емоційного настрою, привнесенню почуття романтики в їхнє повсякденне життя.

    Спортивно-оздоровчий напрям роботи включає в себе різноманітні спортивні змагання (веселі старти, козацькі розваги, футбольний турнір, гра «Веселий експрес», «Поклик джунглів», День спорту, Малі олімпійські ігри, естафета «Пройди по купинах» тощо). За проведення цих заходів на належному рівні відповідають учителі фізичного виховання. Кожний ранок у таборі починається з ранкової гімнастики, яку проводять фізруки на свіжому повітрі в затишних куточках шкільного подвір'я. На конкурсній основі визначається кращий варіант зарядки і загін-переможець отримує приз.

    Особливою популярністю користується у вихованців художньо-естетичний напрям роботи, бо саме заходи такої спрямованості сприяють розвитку обдарованості, дозволяють учням реалізувати свої творчі можливості, спробувати себе в різних ролях, проявити свій творчій потенціал. (конкурс малюнка на асфальті, на кращий малюнок водою, конкурс плакатів «Веселі ручки», День фантазерів, «Зліт прибульців», флеш-моб «Веселка», кольоровий експрес, композиції «Барви літа», День капелюшків, День дощу, День бантиків та веснянок, Конкурс барона Мюнхаузена, свято Мильної бульбашки та інше).

    Обов’язковою складовою оздоровчо – виховного процесу в таборі є національно – патріотичне виховання.

    Національно-патріотичний напрямок виховної роботи – це різноманітні заходи, які формують у дітей громадянську компетентність та виховує справжніх патріотів своєї країни та народу( День України, Парад вишиванок, «Моя коса – найкраща», «Ми діти твої, Україно!», День квітів і віночків, День-фестиваль народної казки тощо).

    Краєзнавчий напрям виховної роботи - це різноманітні екскурсії та подорожі стежинами рідного міста. Гордістю таборян є Книга рекордів Гіннесса табору «Промінь», до якої заносяться рекордсмени у таких номінаціях:

  • Сонечко;
  • Соловей-розбійник;
  • Варвара-краса – довга коса;
  • Фрау Кігтик;
  • Містер набивала;
  • Енерджайзер;
  • Баскетбой;
  • Хлопчик-мізинчик;
  • Дюймовочка;
  • Гулівер;
  • Рідкісне ім'я, прізвище;
  • Найдовше ім'я, прізвище;
  • Найкоротше ім'я, прізвище;
  • Смішарик;
  • Міс осина талія;
  • Морський вовк.
  • Щоб у дітей не залишалося жодної хвилинки для нудьги, на період роботи табору «Промінь» свою роботу колектив спрямовує на відпочинок та оздоровлення дітей, як фізичне, так і моральне. Адже дитина – це скринька з фантазією, талантом, упевненістю в собі, її просто потрібно вчасно відкрити.

    Для творчого, інтелектуального, культурного та фізичного розвитку дітей у плані роботи було передбачено проведення різнопланових заходів:

  • тематичних культурно - виховних (конкурсів, вікторин, театральних, концертнихдійств), спрямованих на виховання у дітей почуття національної самосвідомості, патріотизму, популяризацію загальнолюдських і національних цінностей;
  • спортивних змагань та тематичних естафет, конкурсів;
  • випуск стендових видань.
  • Крім виховних заходів у таборі проводились бесіди з БЖД.

    Чітка та злагоджена робота адміністрації, учителів, працівників шкільної їдальні, технічних працівників дозволяє зробити незабутнім і корисним відпочинок для учнів у таборі «Промінь» та забезпечує виконання головної мети діяльності табору: організація роботи з дітьми, яка б сприяла справжньому оздоровленню кожної дитини, задоволенню її потреб у різних сферах життя через використання традиційних та інноваційних форм та методів роботи.


    • Фотоальбом "Відпочинок 2017"